martedì 18 febbraio 2014

NIET THUIS ZITTEN!

Tijdens mijn leven hier in Belgie ik heb veel mooie steden gezien: Hasselt, de hoofdstad van mijn regio, het Limburg, Brussel, de grote hoofdstad van Belgie, Leuven, super universiteit stad, Antwerpen, stad van diamenten en fashion, Gent, mijn beste, en ook sommige kleiner steden zoals Genk, Kortrijk, Lanaken, Dilbeek en zoeits.
Natuurlijk ik ben naar de bepalde (en de allene) winkel van Primark geweest, in Luik, voorbeeld van Wallonie, en maandelijk ga ik na Maastricht, Netherlands, want het zo dicht bij mijn huis is. Ik heb veel gezien, maar in mijn lijstje zijn er nog belangrijk halde zoals Brugge of Oostende, die ik heb nooit gezien sinds nu (maar waar hoop ik om gaan snel toe!).
En mijn liefde voor reis kan niet enkel in de kleine (maar altijd liefe) Belgie zitten: over een paar weken zal ik vliegen na Hongarije, na mijn beste vrienden, en deze week met de school gaan wij enkel voor één dag na Aken, een mooie stad van Duitsland. Oh, ik was bijn aan vergeven dat in April zal ik ga ook na Parijs en wel Amsterdam... dat is fantastisch, voel ik echt entusiastisch :) Super jaar, deze! Mijn oogen zijn echt vol van beelden, emoties ezv...!
Ik voel gelukkige want ik had/heb de opportuniteit om zo veel doen en moet ik dank je zeggen aan mijn natuurlijke ouders en ook aan mijn gest familie: het is niet altijd zo mogellijk om vinden zo vriendelijke mensen en het is bijna een droom voor me. Wonnen met speciale mensen, die houden me, el indien ik ben niet een 'persoon van bloed', is een zeldzaam geluk en ik ben klopt waanner zeg ik dat ik heb drie zousjes, een broer en vier ouders! Ik ben aan dromen...
Echter, wat ga ik tuurlijk missen van Vlaanderen zijn veel dingen: de mensen, mijn gewoonten, de vrienden, de mooie platsen... maar een belangrijk deal is voor de eten :P Wat zal zijn mijn leven zonder deze lekker bieren, wafels, chocolade, groenten, ezv die kan ik niet in Italie vinden?! Toch de beste ding van deze ervaring zijn de AFS spectaculaire studenten, heel speciale jongen en meisjes. Ik heb vrienden overal de wereld en is er geen limiet. DANK JE
(Bijna) zes maanden hebben veel aan me gegeft, maar nog de andere vier moeten ook veel reserveren en geven! De beste moet nog aankomen! En is heel klopt om te zeggen dat alles een cadeauje is. De taal, bij voorbeeld, deze vreemd, raar taal... niet zo mooie! Ook dit is een cadeauje. De lachen wel, de liefde voor deze staad en ook de slechten momenten: alles een grote cadeauje is. Bij deze ervaring ik heb veel dingen geleert, maar eerste ik heb geleert om te houden het leven en denken over allemaal als een alleen , rijk opportunieit.
Dus niet thuis zitten: ga buiten, exploreren jullie wat wordt daar... WORDEN JULLIE OOK EEN AFS UITWISSELINGSTUDENTE!


Nessun commento:

Posta un commento